úterý 26. července 2016

Dánská lamka

Četla jsem Dánskou dívku o dost dřív, než byla zfilmovaná. A odnesla jsem si z ní hned několik věcí, ale mezi nimi byla jedna, o kterou se s Vámi hned podělím - prostě musím navštívit Kodaň! :-)



Do Kodaně jsme si udělaly výlet s mou mamčou, takovou několikadenní dámskou jízdu na sever. Letěly jsme z Prahy, poblíž které jsme ještě stihly navštívit mega stylovou "vlakovou" restauraci, kterou vlastní herec Michal Hanák. Jídlo z mého pohledu nic moc, ale restaurace sama o sobě naprosto parádní:-)


Blonďatí, vysocí, krásní (a šílení) Dáni
No a teď už přímo k Dánsku. Dánové jsou opravdu velmi světlí a krásní, je na první pohled poznat, že si rasu nenechají "kazit".
Dánské království je maličká země na severu. Je tam kosa. Jako fakt. Ale Dánům je to jedno, ráda bych Vám ukázala pár fotek, jak vypadala sobota, kdy teploměr ukazoval 12 stupňů celsia a já se se svou jižanskou duší choulila v kožené bundě, ale jsou to prostě jenom party polonahých lidí u kanálu, který skoro zamrzne.
Vyjela jsem si i na výlet do Švédska (Dánsko a Švédsko odděluje kus moře, který můžete překonat vlakem skrz nejdelší most na světě:-)).




Dramatická, svobodná, stylová Kodaň
V Kodani si můžete dělat, co chcete. Viděla jsem dámu v letech drandit na kole, s perlovým náhrdelníkem, nicméně bez bot. Lidi, zkoušející v centru města stojky na ostatních.
Bohužel jsem ho nenaštívila, nicméně prý je v Kodani dokonce ostrov, kde si můžete dělat opravu naprosto cokoliv, co chcete - chodit nazí, sníst cizím lidem svačinu. No, užitečný by byl asi jinde, v Kodani mi to přijde skoro zbytečné :D

Pár fotek:
Celým městem protéká kanál, takže celá Kodaň voní mořem:-) Úchvatné.


Design museum - něco pro mě.

Helsinger - Hamletův hrad. No, jestli je tady pořád takové počasí, taky bych se zbláznila.



Mega stylový obchůdek s květinami a dekoracemi ve švédském Malmo.

Bydlely jsme u pána, který se celý život živil jako kulisák. Byt tomu odpovídal, první noc jsem se lehce bála jít vyčurat.

Všudypřítomné parky, botanické zahrady a prostě zeleň - Dánové jsou opravdu dost otevření ekologii, zdravému jídlu a obecně alternativnímu způsobu života.


Kodaň rozhodně stojí za návštěvu. Alespoň jednou, je ale tak jako většina severským zemí velmi drahá. Jo a i pokud pojedete v létě, berte péřovku, ideálně i psí spřežení. Přečtěte si třeba i to, jak jsem v Belgii viděla celý svět a krásné výlety přeju!:-)





1 komentář:

  1. Dánsko je strašně nádherná země ♥ Loni jsem tam strávila 3 měsíce a jsem za to neskutečně vděčná, opravdu stojí za to, jakákoliv část, nejen Kodaň :3

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat