středa 16. září 2015

Famózní dýňový krém

Nejsem políkovec. Z většiny polévek mám spíš pocit, že je to prostě jídlo, které nějaký šikula rozředil vodou a bylo toho najednou víc a to je super..! :D Každopádně, tahle polévka je pohádka. O krásné, barevné dýni, která se zamilovala do voňavého koření.


Dýňovka je pro mě těžká sezónovka, kterou si ale nikdy nenechám ujít, navzdory mému polévkovému pochybovačství:-)
V Albertu jsem k ní našla úplný poklad - opravdu celozrnný, křupavý chleba. Stál myslím ani ne 30 Kč a je opravdu poctivý - moc doporučuju. Pokud si chcete upéct svůj, zkuste tenhle žitný:-) 

Jak to dělám já (cca 4 porce):
1 menší dýně Hokaido
1 litr vývaru - zeleninový, kuřecí....(já použila kuřecí)
1 střední sladká brambory/batát (šlo by to ale i s normálním zemákem)
koření: sůl, pepř. česnek, kari, zázvor (já použila všechno sušené)


Nejdříve umyju a nakrájím dýni - loupat se nemusí, stačí vydlabat ten hnusíček uvnitř. Zatím si dám vařit vývar a dýni pak k němi přišoupnu. Oloupu batát, nakrájím cca na čtvrtiny a přidám ho do lázně k dýni. Osolím, opepřím. Cca po dvaceti minutách, kdy zelenina změkne ji buď vyndám a rozmixuju (a pak kaši vrátím do polévky, samozřejmě), nebo použiju ruční mixér. Přidám i ostatní koření - je lepší zkoušet, každý to má rád jinak pikantní:-)
Většina lidí na závěr přidává ještě mléko (vhodné je třeba kokosové) nebo smetanu, mně ale přišlo, že už takhle je dýňovka dokonalá a je zbytečné tam něco na sílu rvát.



1 porce obsahuje cca:
120 kcal
1 g tuku
25 g sacharidů
4 g bílkovin

A jak děláte dýňovou polévku vy? Máte rádi polévky? Jestli ano, jakou nejradši? Krásný (babí) den všem:-)

3 komentáře:

  1. Já teda dýni opravdu nemusím, ale jak je všude kolem, neskutečně mě láka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju dýňovou! :) Dělám teda bez batátů, ale určitě s nimi vyzkouším.
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
  3. V&zerá to fajn :) Ja osobne som ešte takúto polievočku nemala no určite by som ochutnala

    www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk budem rada, ak ťa môj blog zaujme a staneš sa mojou pravidelnou čitateľkou (čo ti zaistí, že neprehliadneš už ani jednu giveaway)

    OdpovědětVymazat