pondělí 24. srpna 2015

Recenze: Sacharidové vlny


Před časem mi Ronnie.cz nabídli spolupráci - vyšla jim nová knížka zasvěcená problematice tolik populárních sacharidových vln a chtěli, abych si jí přečetla a napsala svůj názor. Tak tady je:-)



Pokud můj blog čtete, možná víte, že velkým zastáncem sacharidových vln nejsem. Taky ale musím přiznat, že jsem o nich veděla opravdu jen to nejzákladnější - takže jsem se těšila, čím mě oslní.

Pokud náhodou někdo tápe, velmi jednoduše řečeno: sacharidové vlny pomáhají se pomocí manipulace s množstvím sacharidů zbavit velkého množství tuku za rekordní dobu a při zachování počáteční svalové hmoty. Můžou mít různý průběh, minimální množství sacharidů na den může být i nula (ne, vážně ani maličká kostička hořké čokolády:-/!). 

Knížka obecně je plná grafů a tabulek, takže slouží i jako pohotový přehled třeba glykemických indexů potravin nebo seznam, jaké potraviny jsou vhodné pro jakou krevní skupinu. 
Líbí se mi, že absolutně nic nepřikazuje, nezakazuje, nevytváří dogmata - naopak, autor jenom ukazuje nejrůznější cesty, jak se na problematiku dívat a nabízí tak svobodnou volbu pro každého čtenáře. Taky počítá například se somatotypy (jaký jste si můžete zkusit zjistit třeba zde:-)) nebo s různými směry, které čtenář může chtít držet - vegetariánství, vitariánství, přehnaná konzumace kuřete na paprice atd.
Navíc je napsaná opravdu přehledně a pochopitelně, i pro malé lamky. 

S čistým svědomím můžu říct, že knížku doporučuju. Nemyslím, že vám změní život, ale rozhodně se dozvíte spoustu nových věcí o fungování lidského těla v rámci tréninku a stravy.

Moc mě zajímá, jak se na sacharidové vlny díváte - zkoušeli jste? Nebo pro vás nepřipadají v úvahu? Přečetli byste si knížku? Mějte se krásně:-)

4 komentáře:

  1. Na knihu už jsem četla hodně recenzí a přemýšlím, že se na ni taky vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi jsem sacharidové vlny hrozně moc chtěla vyzkoušet, ale potom z toho nějak sešlo, teď už bych do toho asi jen tak nešla, mám ráda jídlo a mám k němu kladný vztah s určitými pravidly a tento režim mi momentálně vyhovuje, tak ho v tuto chvíli vyhovuje. Ale knížku si chci moc přečíst, abych si rozšířila informace, pro případ, že bych do vln někdy šla, i když jsou docela dost drastické :D

    OdpovědětVymazat
  3. Pro mě tedy asi nepřipadají vůbec v úvahu, i když třeba na nějaký týden, možná dva,bych to zkusila :) každopádně řídit se tím déle rozhodně ne... neumím si představit, že si plánuji jídlo podle počtu sacharidů a ne podle toho, na co mám chuť - nemyslím čokoládu, ale když mám chuť na ovesnou kaši nebo vajíčka, ale musím si dát kvůli nějakým tabulkám jen jogurt, asi bych byla dost protivná :D
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Slyšela jsem o nich, ale sama jsem je nejela a v nejbližší době to ani nemám v plánu.. POkud tomu někdo rozumí a chce zhubnout - ano, ale já bych se toho asi bála :D

    the-biggestfear.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat