pátek 21. srpna 2015

Babičce (květákové placičky)

Jaké máte na babičku vzpomínky z dětství?


Jedna z mých babiček mě i sestru prakticky vychovala a i když jí už tehdy bylo kolem šedesáti, zvládala to. Jak dlouho budeme takhle vitální my?
Ta druhá pro mě zase vždycky byla přístavem - dodneška když cítím vůni jejího bytu, jsem doma. Navíc nás rozmazlovala - stavěla nám iglů, vařila krupičku a "falešňáky" a dodneška, když jí mám navštívit, nachystá mi nějakou mou oblíbenou dobrotu.

Jednou z nich je rozhodně květáková polévka. Ne že by to byl zase takový kulinární zázrak, ale voní mi tak nějak dětstvím a vzpomínkama. Proto jsem se nesnažila babičku porazit v imaginárním květákovém souboji, ale protože jsem chtěla něco květákového - sezónního - vyrobit, volba padla na květákové placičky. Jednoduché, z pár surovin, dají se upravit do vegetariánské, bezlepkové, nebo i bezlaktózové verze.

Jak to dělám já:
hlavička květáku
3 vajíčka
pár lžic mléka (či jeho alternativy)
šunka na kousky (nemusí být)
pár lžic strouhanky (nejlépe celozrnné)
sůl, majoránka, česnek

V osolené vodě uvařím na růžičky rozdělené květák do měkka. Když už je měkkouš, rozmačkám ho na kašičku, přidám ostatní suroviny a snažím se vyrobit jakžtakž kompaktní hmotu. Na pánvičce lehce osmahnu, je možné, že to budou spíše trhance, ale na chuti se nic nemění:-)




Pokud máte chuť na klasiku neklasicky, zkuste taky ovesné makové lívance.

Jaké je jídlo vašeho dětství?:-) Mějte krásný den.


4 komentáře:

  1. Vyzerá to super :) Babka varí skvele :))

    OdpovědětVymazat
  2. Jako malá jsem se mohla po květákové polévce utlouct. Teď květák nesnáším :D Takže ačkoliv to vypadá pěkně, tak to asi nezkusím..

    OdpovědětVymazat
  3. Já květák vyloženě nesnáším :D Na všechny způsoby, ale doma ho mají rádi, tak jim je s radostí udělám :)
    Jinak - ráda bych tě kontaktovala, ale nemůžu tady najít žádný mail nebo tak :D Mohla by ses mi prosím ozvat přes mail? Ten můj je na blogu :) děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty já dělám z brokolice nebo cukety.. a je to dobrota ohromná :)
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat