čtvrtek 3. prosince 2015

Zdravější, měkký perník

Doufám, že ve Vaňkovce zase letos budou ti mírně děsiví, vyšinutí plyšoví sobi. Takže jak se tak na ně těším, zničehonic se mě zmocnila vánoční nálada a napadlo mě po delší době upéct perník - krásně voňavý skořicí i badyánem, zkrátka vším, co tam patří. Ale jak ho udělat ve zdravější verzi?:-)


Nechci psát, že je úplně super fitness, protože není. Chtěla jsem ale najít recept, který bude kompromisem mezi "to je zdravé, to můžu" a "yumeeeeeeeee, ale budu tlustá". A myslím, že se povedlo :-) 

Jak to dělám já:
70 g tuku (máslo, kokosový olej,...)
300 g mouky ( já použila asi 200 g celozrnné, 100 g klasické hladké)
prášek do perníku
vanilkový cukr (dá se koupit i třtinový)
půl hrnku cukru nebo jiného sladidla (já použila nerafinovaný cukr)
100 ml podmáslí
hrnek mléka či jeho alternativy
1 slepičí ovulaci vajíčko
2 lžíce marmelády (ano, vážně má přijít do těsta)
1 lžíce kakaa




V jedné nádobě smíchám všechny tekuté ingredience (ehm, máslo je tekuté, pokud se rozehřeje, pozor ale, aby nebylo teplé a vajíčko se nesrazilo), ve druhé suché. Pořádně protřepu a smíchám směsy dohromady. Peču asi půl hodinky při střední teplotě. Po vychladnutí můžu potřít vrstvičkou marmelády a popraškem kokosu :-)

Vyzkoušet můžete i úžasný a zdravý cheesecake - recept zde :-)

A jak máte perník rádi vy? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat