čtvrtek 25. června 2015

Podivuhodně rychlé penne se špenátem a sýrem

Dostala jsem od mamky poslední várku letošního špenátu. Už se vám u něčeho stalo, že jste to nemohli vystát a z ničeho nic na tom začali ujíždět? Tak přesně tohle definuje můj složitý a bolestivý vztah se špenátem...No jo, asi za to nemohl špenát, ale spíš ten humusíček, na jaký ho rozesr...rozemelou ve školních jídelnách, přidrbnou vajíčko a - papejte, děti.


I když drbu s tím, že obsahuje nehorázné množství železa dneska už asi věří jenom Pepek námořník (chyba v desetinné čárce - no věřili byste tomu?:D), stejně je superzdravý. A když ho správně použijeme, superdobrý.
Tenhle recept je opravdu jednoduchý, ideálka, když potřebujete rychlou véču nebo něco, co se dá později ohřát (pokud máte chuť se v kuchyni víc vyblbnout, zkuste risotto:-)). A ani k němu nic moc nepotřebujete.

Jak to dělám já (2 porce):
160 g syrových semolinových těstovin
100 g špenátu (klidně mraženého, ale je lepší ho nechat rozmrazit předem)
balení sýru - nejlepší je ricotta, ale jde použít i cottage (dietnější varianta)
sůl, pepř, pár hoblinek parmezánu
ovečka (nepovinná, ale čučí skvěle:-))

Úplně nejjednodušeji uvaříme těstoviny. zatím si hodíme do hluboké pánve špenát, můžeme podlít trošičkou vody a zahřejeme. Když je voda vypařená, přidáme hotové těstoviny, vypneme sporák a vmícháme sýr. Dosolíme podle potřeby a můžeme posypat trochou (nebo trochu větší trochou, jak se znám) parmezánu.


1 porce obsahuje:
Energie: 458 kcal
Bílkoviny: 22 g
Sacharidy: 59 g
Tuky: 14 g

Strašně ráda posbírám další tipy, co se špenátem. Máte nějaký recept:-)? Mějte se krásně.


7 komentářů:

  1. Hezký a jednoduchý recept. Mám podobný, jen místo sýra jsou orestované kuřecí kousky. Vše se smíchá a dá zapéct. Navrch se může dát nějaký sýr, ale nemusí. Špenát je moc dobrý čerstvý.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím říci, že když mě něco leze krkem, tak už to potom teda ani nemůžu vidět ani cítit... :D Ale tenhle recept miluju, mňam, mňam, nezbyl tam ještě kousíček pro mě, prosííím? o:)

    OdpovědětVymazat
  3. miluju těstoviny,miluju sýr a miluju špenát - takže přesně vím, co na zítra k obědu♥ :D

    www.adelaine-daily.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam .. tuhle kombinaci bych mohla jíst pořád. V poslední době jsem si hodně oblíbila ricottu a cpu ji snad do všeho :-D a tohle vypadá hodně dobře :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :D Nedávno jsem z ní dělala i náplň na koláč. Byla úžasná :-)

      Vymazat
  5. Úplně jednoduché, chutné a zasytí :)

    OdpovědětVymazat