pátek 10. července 2015

Jak v létě neprasit

Moji milí! Léto, prázdniny, dovolené, horko a všechno tohle je tady. Za mě paráda!:-) Nicméně mám pocit, že právě léto a Vánoce jsou největší odpůrci zdravého životního stylu. A tak jsem v rámci boje proti nim sepsala pár tipů. Doufám, že vám k něčemu budou (nebo vás minimálně na těch pár minut odtrhnou od zmrzlinového poháru:D) a budu ráda, když se podělíto o vaše tipy (a klidně i o ten pohár, ehm).



Počítat se vším
Po pár zážitcích, co jsem z důvodu situace zblajzla jako malinu i věci, kterými jinak ve své zdravostravovací podstatě hluboce pohrdám, jsem se naučila, že základ je být připraven. Sice to pak dopadá tak, že když někam jedu, půlka mého batohu/kufru jsou tyčinky z ořechů a podobné spásy, ale nestává se (ano, záměrně nepíšu "nikdy" :D), že bych udělala nálet na první smrduté rychlé občerstvení. Většinou.

Zákeřné grilovačky, oslavy a jiné
V létě zbožňuju grilovačky a jiné garden party - vzduch je čerstvý, oheň praská, je teplo a člověk cítí, že je naživu. No a k tomu samozřejmě patří to, že je všude neuvěřitelné množství jídla. A znáte to - člověk ochutná tam, ďobne si vedle....a pak se odkutálí do postele/pod nejbližší strom. Že to moc rada není? :D Moje strategie je - najím se masem (nejlíp takovým, co si naložím sama) a zeleninou tak, abych pak už na nějaké buchtičky a dobroty neměla ani pomyšlení. No, taktika je to dobrá, ale kecat nebudu, nefunguje vždycky :D Pak zbývá se domů projít a spálit před spaním alespoň část zapraseníčka.


Zmrzlina
Alespoň pro mě dost tvrdý kámen úrazu. Ono se to zdá - však jedna zmrzlinka, to je pohodička! Jenže...schválně jsem vám udělala přehled pár těch našich mini studených prohřešků.
Kuba
kcal: 103
bílkoviny: 2,6 g
sacharidy: 11,3 g
tuky: 5,2 g





Magnum
kcal: 287
bílkoviny: 4,5 g
sacharidy: 26 g
tuky: 18 g





Cornetto
kcal: 201 g
bílkoviny: 2,5 g
sacharidy: 22,4 g
tuky: 10,5 g




Mrož kornout
kcal: 92 g
bílkoviny: 0,9 g
sacharidy: 8,8 g
tuky: 5,9 g



A to nijak zvlášť nezmiňuju, že spousta z nich má polevu ze ztužených tuků a podobné krávoviny hlouposti. Možná stojí za to si prostě udělat svou, zdravou zmrzlinu - co třeba tuhle?:-)

Posilkovací nechuť
Je pravda, že když je krásně, nechce se mi do posilky. Vůbec. Když už jsem většinu dne zavřená v kanclu, jsem vzteklá, že se tam mám hned po vypnut počítače přesunout znovu...
A co mi pomáhá? Myslet na ten pocit, který přijde po cvičení. Taková ta mega příjemná, fyzická únava, přiliv endorfinů a taky to, jak vám pak chutná večeře. To všechno mi za to pak stojí.
Co ale vždycky zírám jak spadlá z lamy jsou jedinci, kteří chodí do posilky v létě na pás nebo spinner. Kdybych mohla, nejradši si všechno ta železa vynesu ven a vesele si dřepuju/mrtvolkuju/klikuju/cokolivuju venku na čerstvém vzduchu.  Jakto, že oni ne?:D

Hlavně se z toho nepotento
Spíš jde o to, že když už se podaří zaprasit langošem na fesťáku nebo zmrzlinovou origií u moře, tak co. Ono to tělo nám to odpustí, když z něho po návratu domů zase přestaneme dělat popelnici. A vůbec – je léto, užijme si ho. Chce se nám být venku, jít na kolo, brusle, běhat nebo plavat...člověk/lamka má pak lepší náladu a nemá tendenci vyžírat zásoby čokolád. Navíc je všude spousta čerstvé zeleniny, ovoce a obecně myslím, že většina z nás má chuť spíš na lehčí jídla...tak proč toho nevyužít a občas neposnídat řecký jogurt s ovocem a na večeři si nedat salát s kuřecím, plný šťavnatého salátu?



Jaké jsou vaše tipy na léto bez zbytečných prasárniček?:-) Mějte se krásně a nezapomeňte, že ještě pár dní můžete soutěžit o lamčí zelený balíček:-).

6 komentářů:

  1. Teda, ten přehled tý zmrzky jsi dělat vůbec neměla, teď z ní budu mít výčitky! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna řeším stejný problém! Cvičení s holkama, které nechodí rády do posilky, přes prázdniny není a do posilky se faaakt nechce. K tomu ty grilovačky! I když ji pořádám já tak, aby na ní bylo co nejvíc bezpečných potravin, stejně mi to někdo pokazí svým cheescakem pro hostitele! A to se fakt nedá odmítnout!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to mi povídej. To je jasné, že když se s tím návštěva dělá a moří, nemůžeš odmítnout! :-D Těžký osud cheescake loverů...

      Vymazat
  3. Patřím mezi ty "úchyly", co (nejen) v létě spinningují. Ono to má jednu podstatnou výhodu - posilky a tak jsou většinou klimatizované. A navíc ti nehrozí, že tě cestou, když budeš zabraná do výkonu, srazí nějaké auto. :D

    Survivor z Fit Buddies

    OdpovědětVymazat
  4. A jaký je ten protein od gorily? :) já asi ten cookies vyzkouším, hrozně mě láká!
    Tak článek jsem přečetla, protože mám momentálně stejný problém:D Každý den je "něco navíc" a samozřejmě to není zdravý no..:D ale tak nadruhou stranu si chci léto užít a nepřemýšlet nad tím, že si nemůžu dát buchtu, zmrzlinu,atd..Nejhorší je, že z toho mám zažívací problémy :/ :( Já jsem se zamilovala do Míši ♥ to je jen tvaroh a trocha čokolády a cukru, to je skoro zdravý :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobrý, ale na ten cookies nemá:D Ale tak samozřejmě to, že chutná mě neznamená, že musí nadchnout i tebe...nicméně doporučuju vyzkoušet, kdyžtak ti můžu poslat odkaz, kde se dá koupit jenom vzoreček:-)
      A....užívej léto:-)

      Vymazat